Reportáž ze závodu Rallye Posázaví (30.8 – 1. 9. 2013, Kácov)
Závod patří k vrcholu soutěží, pořádaných Posázavským klubem historických vozidel. Závod je zařazen do kalendáře závodů Autoklubu České republiky. Soutěž je vypravena z Kácova, Sporthotelu, kde jsou závodníci také ubytováni. Závod je třídenní, v pátek 30. odpoledne proběhla prezence závodníků a seznámení s průběhem závodu.
Závod byl zahájen v sobotu 31. 8. výstavou historických vozidel na nově rekonstruovaném náměstí Kácova. Závod odstartovala v 10 hodin starostka Kácova za velké pozornosti přihlížejících diváků. Následně závodníci vyrazili k prvnímu měřenému úseku, ve kterém si sami stanoví průměrnou rychlost, kterou úsek neznámé délky projedou. Trasa závodu vedla z Kácova přes Střechov do Trhového Štěpánova a dále na Načeradec, kde byl jeden ze 6 soutěžních úkolů. Dále trať vedla přes Louňovice pod Blaníkem a Jankov na náměstí ve Voticích. Tam končila dopolední etapa. Závodníci si dopřáli oddechu při obědě, zatímco jejich stroje byly vystaveny na náměstí. S organizací nám pomohla i Policie, která zajišťovala i ostrahu zaparkovaných strojů.
Odpolední etapa byla odstartována ve 14 hodin a byla vedena přes Neustupov, Slapsko do Mladé Vožice. Odtud se pokračovalo do Kondrace přes Vlašim, Pavlovice a Tehov zpět do Kácova.
Dojezd závodu byl ve Sporthotelu Kácov, kde byly vyhodnoceny i výsledky závodu, který zpestřily dva měřené úseky a 6 ostatních zkoušek (včetně hodu granátem a střelbou vzduchovkou na cíl).
Celkem byly vypsány dvě kategorie motocyklů a tři kategorie automobilů. Vítězové jednotlivých kategorií byli odměněni poháry, do výsledku pro Autoklub ČR se započítávaly výsledky automobilů a motocyklů vždy do roku 1945 a mladších. Nejstarší stroj byl automobil Willys Knight vyrobený v roce 1923 a navíc skvěle řízený paní Renatou Vrtílkovou. V kategorii motocyklů zvítězila paní Libuše Šulcová, která dokonale pilotovala motocykl BSA 770 se sidecarem vyrobený v roce 1928, která se stala i absolutní vítězkou závodu.
Po večeři a vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií následující společenský večer zpestřil dixieland, který svými melodiemi připomenul předválečnou dobu, typickou pro většinu tehdy vyrobených strojů.
Nelze nezmínit podporu sponzorů, kterými byli kromě obce Kácova především firmy Moravia Systems, ZVVZ Milevsko, Promont, TCF Vzduchotechnika, Pentair a Renetra. Významnou částkou přispěl i Autoklub České republiky. Jim patří dík, protože bez sponzorských příspěvků bychom jako malý vesnický klub těžko mohli uspořádat závod zařazený do závodů historických vozidel AČR.
Počet soutěžících, spolujezdců a diváků odhadujeme okolo 120 osob, závod se mimořádně povedl, bezesporu i zásluhou vynikajícího počasí.